2 Eylül 2010 Perşembe

DONDURMALI PASTA

Bugün sıra boncuk işlerime geldi diye düşündüm ve sizlere kendi tasarladığım sehpa örtüsünü sunmak istedim .Bu yıl kurs haricinde kalan bir parçayı değerlendirmek için yapmıştım bu örtüyü ,umarım hoşunuza gider.

Birde bugün yaptığım ve tarifini Beril (İnci tanesi blogspot.com)arkadaşımdan aldığım dondurmalı pasta tarifini sunucam .Berilciğimde rahmetli annesinin kitabından yapmıştı bize bu pastayı ,onda yemiş ve çok beğenmiştim ,Ama bizim evdekıler çikolata düşkünü oldukları için ben tamamını çikolatalı yaptım ,umarım benim tarifimide yapar ve tadının pastanelerdekı rokoko pastalara benzediğini görürsünüz .
Malzemeler :3 yumurta
3 fincan şeker
3fincan un
kabartma tozu yarım lımon suyu bunlar keki için
1 paket kakaolu dondurma (toz karışım)
1 paket kakaolu krem şanti
2 su bardağı süt
1 paket toz çıkolata sosu
arasına (damla çıkolata,muz ,fındık veya cevız,)
Yapılısı:
Üç yumurtalı kakaolu bir pandispanya hazırlayıp pişirip hafif ılık hale getiriyoruz.Keki ikiye ayırıp çukur bir komposto kasesine bir katını koyuyoruz.Kekımız fırındayken krem şantiyi ve toz dondurma karışımını birer bardak süt ile çırpıp biraz sertleşmesi için dolapta bekletiyoruz,kekımız hazır olunca kaseye bir katını koyduğumuz kekın içine sırayla önce dondurmayı daha sonra muz dilimlerini damla çıkolataysını ve krem şantisini koyuyoruz aralarına kırık fındıklarıda serpıp ikinci parça kekı üzerine kapıyoruz buzlukta bir gece bekletıp ters çevırıyoruz hazırladığımız çıkolata sosunu heryerine kaplıyoruz.Ben hazır  toz sos kullandım ,istediğiniz herhangi bir sosda olur .Kekını beyaz pandıspanya yaparsanız ,dondurmanın yada krem şantının bırı farklı olursa göruntusü daha hoş oluyo tabiki lezzetıde,bizim gibi bitter çıkolatacılar için bu tarıfımde ideal oldu ,söylıyeyım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder